Публичните компании разчитат на социалните мрежи и ги използват като главен метод за създаване на имидж и да привлекат колкото е възможно повече хора.Някой от най-големите плюсове на социалните мрежи са:
Изложение
Ако днес има някакви публични дейности,снимки и видео неизбежно ще бъдат публикувани по "социалките". Някой човек вижда снимка,праща я на друг или я добавя към "стената" си,и така продължава кръговрата.В днешни дни социалните мрежи ни осигуряват много повече информация от когато и да е било.
Разширение
Със сприятеляването на приятели,които комуникират с техни приятели,се свързваме с стотици дори хиляди повече хора отколкото сме можели преди да бъдат създадени социалните мрежи.Това означава че ако се опитаме да привлечем внимание към благотворителен концерт,единственото което трябва да направим е да кажем на нашите приятели,които ще кажат на техни приятели,и тн.Никога преди не е било толкова лесно да достигнеш толкова много хора с едно съобщение.
Виртуалност
От голямо значение за тези,които искат да пратят съобщение до тълпата е че социалните мрежи осигуряват факта,че съобщението ще продължи да се разпространява.Ако създадете реклама за телевизията,радиото или др. и я пуснете за две седмици,то след втората седмица реклама няма да бъде видяна повече.Докато при социалните мрежи,съобщението се разпространява постоянно и се предава на повече и повече хора.
Възможност за лесно откриване
"Социалките" също така ни дават възможността да откриваме стари познати,с които сме изгубили контакт.С милиони регистрирани потребители в Фейсбук,е много по-лесно да намерите хората които търсите или до които искате да изпратите дадено съобщение.